نشست سوم سینما اقتباس – فاطیما

تاریخ برنامه: ۲۴ مهر ۱۴۰۳

دربارهٔ برنامه:

بعد از پخش گزیده‌ای از نشست قبلی در ابتدای جلسه پرسش‌های زیر ضمن پخش پلی‌بک‌ها مطرح شد:
۱- چرا بعد از رویداد فاطیما کلیسای کاتولیک با این همه تأخیر نسبت به آن موضع می‌گیرد؟
۲- علی‌رغم وجود شهرهای مهم مسیحی اما چرا این رویداد در یک روستای کوچک در پرتغال اتفاق می‌افتد و ایشان خود را بانوی تسبیح معرفی می‌کند؟
۳- چرا فیلمساز در پاسخ به خداناباوران فیلم یعنی شهردار و فیلسوف از روش اقناع فلسفی استفاده نمی‌کند و به اقناع حسی کفایت می‌کند؟
همین‌طور در این نشست با بررسی شواهد مختلف تاریخی به بررسی احتمالات ممکن شخصی حقیقی این بانو می‌پردازد.
جناب آقای دکتر شاه‌حسینی ضمن پاسخ به پرسش‌های فوق توضیحاتی در مورد رویداد مهم فاطیما می پردازد و اینکه این رویداد هم برای مسیحیان و هم شیعیان اهمیت دارد. از طرف دیگر با بیان اختلافات و نکات جدیدی که در این نسخه از اقتباس سینمایی رخ داده ایشان علت اهمیت این فیلم را بیان می‌کنند.
از نکات خاص این فیلم نشان دادن میخ‌هایی فرو رفته در سینهٔ بانو است که از آن خون می‌چکد. از طرف دیگر در فیلم تلاش شده تا پیش‌بینی‌های تاریخی بانوی تسبیح نیز حتی‌المقدور به تصویر کشیده بشود.
مهم‌ترین صحنه فیلم را می‌توان صحنهٔ معجزهٔ خورشید دانست که در آن معتقدین حقیقی باورمند تصویر می‌شوند و دیگران من جمله نمایندهٔ پاپ حیران و متعجب هستند.
اقتباس‌های مختلفی از این رویداد تاریخی تا به امروز ساخته شده است اما با توجه به نکات فوق می‌توان این اثر را یکی از مهم‌ترین و دقیق‌ترین آنها دانست.

معرفی فیلم:

گزیدهٔ برنامه:

نسخه 1080

۳۷۸ مگابایت
 مطالب مرتبط با «نشست سوم سینما اقتباس – فاطیما»

فاطیما

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها